V roku 2021 mal riešiteľský kolektív naplánované aktivity a ciele viazané na doplnenie modulov intervalov, stupníc a akordov. Riešiteľský kolektív sa naplno venoval uvedeným aktivitám a v spolupráci doplnil chýbajúce dáta do programu Albrechtic. Išlo predovšetkým o doplnenie intervalov a stupníc a zároveň boli opravené aj minoritné chyby v programe. Súčasne začal kolektív skúmať možnosti implementácie MIDI zvukového rozhrania do programu Albrechtic tak, aby jednotlivé príklady (intervaly, stupnice a akordy) bolo možné prehrávať a zvukovo si vypočuť. K tomuto účelu bola aj zaobstaraná v prvom roku externá zvuková karta k počítaču. 

V druhom roku riešenia projektu bolo úsilie riešiteľského kolektívu zamerané na zrealizovanie zvukového modulu pre jednotlivé typy cvičení v programe Albrechtic a dotvorenie základnej štatistiky a podpory viacerých sekundárnych modulov v programe Albrechtic Ear Training. Riešiteľský kolektív môže konštatovať, že oba uvedené ciele za dané obdobie riešenia projektu boli splnené. Sekundárne ciele v danom období riešenia smerovali k vedeckým a popularizačným výstupom. V tejto oblasti riešiteľský kolektív publikoval dva primárne vedecké výstupy, z čoho jeden je zaradený do kategórie WoS. Oba výstupy vznikly v rámci konferenčných aktivít, prostredníctvom ktorých bol zámer projektu, ako aj zámer tvorených softvérov prezentovaný širokej odbornej verejnosti na Slovensku aj v zahraničí.

V treťom roku riešenia projektu bola hlavná činnosť tvorivého kolektívu zameraná na dotvorenie modulu čítania a zápisu akordov. Do programu bolo potrebné manuálne zapísať všetky varianty (obraty) kvintakordov a domninantného septakordu. Všetky zápisy boli realizované v štyroch kľúčoch – husľovom, basovom, tenorovom a altovom. Kolektív súčasne dotvoril aj zvukový modul MIDI tak, aby bolo možné notové zápisy zvukovo prehrávať a využívať zvukovú zložku aj pri vkladaní odpovedí. Čiastkové výsledky činnosti tvorivého kolektívu boli publikované na konferencií Janáčkiana 2022 a odpublikované v roku 2023. Ďalším výstupom bola aktívna účasť na medzinárodnej konferencii Musica viva in schola v Brne. Publikačný výstup z tejto konferencie je momentálne v tlači.

Zo všetkých cieľov projektu nebol zrealizovaný iba jeden, a tým je rytmický modul. Riešiteľský kolektív sa po detailnejšom preskúmaní problematiky uzniesol na tom, že nebude daný modul realizovať z časových dôvodov. Časová náročnosť na vytvorenie rytmického modulu sa ukázala ako neefektívna aj z toho pohľadu, že podobné softvéry už vo svete existujú a majú špičkovú úroveň.

– doplnenie dát do modulov intervalov, stupníc a akordov

– rozšírenie modulu akordov o všetky obraty kvintakordov a dominantného septakordu

– práce na príprave implementácie MIDI zvukového modulu do programu Albrechtic

– príprava čiastkových publikačných aktivít

– tvorba zvukového MIDI modulu, ktorý je schopný prehrať akýkoľvek náhodne generovaný notový zápis v programe Albrechtic. Zvukový modul zatiaľ funguje po sónickej stránke na zvukovej vzorke klavíra, čo je najbežnejšie používaný zvuk v sluchovo-analytických husobných softvéroch.

– zvukový modul je možné použiť aj pri zadávaní odpovedí pre jednotlivé cvičenia (zadávanie tónov, intervalov a akordov), pri práci s precvičovaním stupníc sa zvukový modul osvedčil iba pri prehrávaní už zadanej odpovede.

– vytvorenie základného štatistického rozhrania v programe Albrechtic Ear Training umožňuje respondentovi vnímať počet správnych a nesprávnych odpovedí vo vzťahu k počtu otázok, na ktoré bolo odpovedané. Tento typ štatistiky vedie ku vyššej motivácií učiaceho sa jedinca a zároveň poskytuje učiteľovi možnosť vytvoriť koncept jednotlivých cvičení a stanoviť potrebnú hranicu úspešnosti k splneniu cieľa vzdelávania.

– v oblasti vedeckých výstupov a popularizácie projektu sa riešiteľský kolektív predstavil na konferencií Janáčkiana 2022 na Ostravskej univerzite v Ostrave a na medzinárodnej konferencii Musica viva in schola na Masarykovej univeryite v Brne. Výmena veľmi dôležitých skúseností a podnetov v prístupe k modernému hudobnému vzdelávaniu v Českej a Slovenskej republike sú mimoriadne inšpiratívne pre ďalšie riešenie projektu.

Aktívna práca na hudobnom softvéry, ktorý má primárne slúžiť na precvičovanie hudobnej teórie, je významným a originálnym počinom v rámci slovenského vysokého školstva a výskumu. V učiteľskej praxi môže byť softvér Albrechtic a Albrechtic Ear Training výborným pomocníkom, ktorý dokáže žiakov motivovať a zefektívniť niektoré vzdelávacie činnosti. Ďalším dôležitým významom je, že vzniknuté edukačné softvéry sú voľne dostupné a môže s nimi pracovať ktokoľvek. Počíta sa preto aj s tým, že žiaci a študenti by mohli mať záujem využívať programy aj v mimoškolskom čase. Cieľom by malo byť dosiahnutie väčšieho podielu zmysluplného trávenia času s digitálnymi technológiami. Nezanedbateľné sú aj publikačné a prezentačné aktivity riešiteľského kolektívu a predstavenie originálnych myšlienok inovatívneho hudobného vzdelávania aj širokej odbornej a laickej verejnosti. Iba šírením osvety o skutočnom význame a spôsobe využívania informačno-komunikačných technológií môže viesť k správnemu chápaniu ich miesta v hudobno-vzdelávacom procese.